Ford'un Şubat ayına yönelik duyurulan verileri, Mustang satışlarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36,4 oranında bir azalma gösterdiğini ortaya koyuyor.
Mustang, Ford'un satışta en fazla kayıp yaşayan modeli olarak öne çıkıyor. Geçtiğimiz yılın ilk iki ayında 7 bin 886 adet satan Mustang, bu yıl aynı dönemde yalnızca 5 bin 191 adet satıldı.
Ayrıca, elektrikli Mustang Mach-E, geleneksel Mustang satışlarını geride bıraktı.
SATILMAMASININ SEBEPLERİ
Mustang modellerinin fiyatları, bu düşüşte önemli bir rol oynuyor. Bunun yanı sıra, Amerikalı alıcılar artık iki kapılı coupe araçları tercih etmiyor.
Performansa önem verenler için V8 motorlu Mustang'lerin fiyatları oldukça yüksek seviyelerde. Mustang'in en düşük fiyatlı versiyonu Amerika'da 33 bin 515 dolardan başlıyor ve V8 motorlu versiyonların fiyatı ise 47 bin 055 dolara kadar yükselebiliyor.

Son yıllarda Amerikalı tüketicilerin, SUV ve kamyonetler gibi daha fonksiyonel ve geniş araçlara yönelmesi, iki kapılı coupe modellerin popülaritesini azalttı.
Mustang, Amerika pazarında birçok ciddi rakiple mücadele ediyor. Özellikle Chevrolet Camaro ve Dodge Challenger gibi modeller, Mustang'in pazar payını tehdit ediyor.